Min första egna gömma

Planeringen pågår för fullt inför att gömma min första egna cache. Jag måste erkänna att det är lite nervöst; jag vet ju hur mycket åsikter jag själv har om andras gömmor fast jag bara är en nybörjare, vad ska då veteraner tycka och säga om jag t ex får koordinaterna fel eller sätter cachen på ett ställe där den blir mugglad direkt? (Jfr Harry Potter, i geocachingvärlden är en ”mugglare” en människa som inte håller på med vår lek.)

Det kommer i alla fall med stor säkerhet att bli en nano med viss anknytning till Jokkmokks Marknad placerad nära hemmet/jobbet. På det sättet blir den lätt att underhålla, och även lätt att plocka in igen om jag skulle tappa intresset för hobbyn. Man vet ju aldrig hur det blir när ”smekmånaden” är över, så man ska nog skynda långsamt. Avancerade multicacher i fjällvärlden får nog vänta ett tag… 😉

Jag har faktiskt aldrig använt min ”kryddburk” med cayennepeppar (egentligen en ID-tub man ska fästa i hundars halsband med en informationslapp i) så den får offra sig. Fast först ska jag förbi djuraffären för att se om Åsa har någon i en diskretare färg.

Kommentera

